fredag den 23. november 2007

Endelig en update ;o)

Ja, ja, jeg ved det godt, jeg ved det godt, det er allllll for lang tid siden jeg har fået opdateret bloggen. Jeg er lige blevet færdig med en super hektisk uge, hvor alle eksamner, afleveringer og fremlæggelser lå oven i hinanden, men nu er det heldigvis overstået og jeg har tid til at slappe lidt af.

Nå men her kommer der så en hel smøre :o) Hvad er der sket? Egentlig havde jeg håbet på en lille gæste skribent efter Stina og Ulrik var på besøg, men vi hyggede os bare så meget og pludselig fløj tiden - og vi fik aldrig lagt noget op.

Vi var i San Fransisco, hvor vi kørte langs kysten på vej derop. Det var en rigtig fin tur, og vi fik set Solvang, som er en "dansk" by midt i det hele. Det hele skal forestille at være som i Danmark, men det minder nu mest af alt om en amerikaniseret dukke/plamobil by udgave af noget der måske kunne være dansk :o) (.....sjovt som vi rejser tusindvis af kilometer for at tage til en by som derhjemme - hi hi hi)

Vi kom endelig til San Fransisco efter en lang køretur, som var smuk men også præget af diskussion med GPS-damen, der viste vej og væltede lastbiler, der betød kø på motorvejen. Stina tog en masse fine billeder. Vi fik set en hel masse - det er en rigtig god by at besøge - kan godt anbefales! Desværre var der udsolgt, så vi kom ikke ud på Alcatrach (hi hi - derfor navnet og de sure ansigter).

...og nå ja, så har det også været fastelavn....

tirsdag den 30. oktober 2007

Universal Studios

Jeg glemte helt at krive om, at vi var i Universial Studios, så her kommer der lige et par billeder :o)

Jeg troede egentligt bare, at man kunne komme op og få en rundtur i deres studier, men det viste sig, at det var en hel forlystelsespark, hvor temaet naturligvis var universial studios og de flim og serier de producerer.

Det første sted vi var inde var deres "spøgelseshus". Det var lavet med karakterer fra deres horror film, og der rendte skuespillere rundt og forskrækkede folk.

dflsdkfjas dæflkjasdfæl

...eksempelvis er ham vareulven ikke en voksdukke, selvom han lignede meget godt, når man gik forbi ham greb han fat i benene på folk - det var lidt klamt!

Vi var også på en tur rundt og se deres kulisser, og vi fik ikke lov til at kede os et eneste øjeblik. Der var både speaker og video i det tog man kørte rundt i, så vi fik både fortalt havd kulisserne havde været brugt til, og set videoklip af det.

Det her er huset fra American Psyco:

Her viste de, hvordan de kan lave både regn og storm flod. Så det ene øjeblik var vi midt i en tør sommerby, og det næste tordende det og regnede - for tilsidst at ende i en kæmpe flodbølge. Det var rigtig mange effekter med bunker af vand (vandet blev naturligvis genbrugt).

Det her var den dyreste kulisse der nogensinde var blevet lavet. Den skulle forestille, hvad der sker når et sly styrter ned i en by. Derfor havde de bygget en by, smadret den, og så hentet et helt fly, som de så havde skåret op, så det ligende at det havde været med i et slystyrt. Det var ret uhyggeligt at være der, for det lignede virkeligt, at der var styrtet et fly ned. Der lå tøj og legmesdele spredt rundt bland murbrokkerne.

I det hele taget gjorde de meget ud af, at man ikke måtte kede sig et eneste øjeblik, og de havde lavet de vildeste effekter med eksplosioner, vande, tage der fladt ned over hovedt på os og gulve der rystede.

Vi var også inde og se en 4 dimetionel film. Det kan jeg godt anbefale - det var ret vildt!!

En godt tur i kulisseland!

søndag den 28. oktober 2007

Isdronning eller Marylin Manson?

Jeg legede klæ'ud med en en fotograf der hedder Jennifer forleden dag. Det var de her billeder der kom ud af det. Det var meget sjovt, og resultatet er vist også mere sjovt end det er kønt - jeg ved ikke, om jeg synes bedst om at ligne en mellemting mellem Marylin Manson og en drag, eller en mellemting mellem en isdronning og 60'er hippie ...hi hi
der skal stå noget

tirsdag den 23. oktober 2007

Wisteria Lane - til ære for Katty

Hej Katty,

Den her er til ære for dig - var lige en tur i området - hi hi...

mandag den 22. oktober 2007

The Getty Museum

Det har været så hyggeligt at have besøg, og vi har været rundt og se så mange ting, at jeg slet ikke har fået opdateret min blog nok, så her er der lige et par oplevelser.

Vi var blandt andet på besøg i The Getty Center, som indeholder den største/dyreste samling af kunst i verden. Det var en rigtig flot oplevelse. Man kan kun komme op til museumet ved at køre i et lille tog, og det er gratis at komme ind, man skal kun betale for parkering.

Det var en rigtig flot oplevelse!

Prøv at få billedet

Sådan en stor dejlig sofa gad jeg godt have til søndage - suk...

søndag den 14. oktober 2007

Besøg hjemmefra

Så kom Kirsten og Torben på besøg. Det er nu dejligt med noget selskab hjemmefra. Vi har været rundt og leget turister i LA de sidste par dage, og i morgen tager de til Las Vegas i et par dage, mens jeg tager i skole (kedeligt - det er nu meeeget sjovere at hygge end at lave lektier - hi hi).

I dag har vi mødtes med en af Kirstens kunder hjemmefra og hans familie herovre. På trods af at han har boet herovre i 11 år, så har han stadig sin bankrådgiver derhjemme - hun må kunne noget helt særligt hende min seje faster ;o) Vi skal besøge ham på hans arbejde på torsdag. Han arbejder med lyd på filmproduktioner, så vi får lov at se, hvordan det foregår når de optager sådan noget, det bliver spændende.

Hov, forresten så har de altså også rådyr herovre (eller hvad det nu er for en slags dyr). De går frit rundt på gaden oppe i de pænere kvarterer - følte næsten at det var helt som at være hjemme i Præstø :o)

lørdag den 29. september 2007

Hos Mikkel i Houston

Dejlig afslappet weekend hos Mikkel i Houston :-)

Hvem siger at man behøver blæst og høje bølger for at kunne surfe?

Sagde du, at der var slanger i vandet henne ved sivene om aftenen? Fint, så er jeg færdig...HJÆÆÆLP!!!