onsdag den 15. august 2007

Viva Las Vegas

Det var en vild oplevelse at ankomme til Las Vegas. Efter fire timers kørsel midt ude i ørkenen, hvor der stor set ikke var andet end mega varmt...



...tårnede Las Vegas sig pludselig frem på en ret syrealistisk måde. Kontrasten mellem den golde ørken og Las Vegas var enorm! Det er en by, der er så pervers overdrevet i størrelse og ressurceforbrug, at det er helt vildt!
Her er først lidt af det syn, der mødte os på gaden:

... vi var lidt i tvivl om, hvor vi var henne. Pyramider, det kunne måske være Ægypten?

...Eiffeltårnet, måske var vi i Paris?
...ej okay, det måtte næsten være New York vi var i, det var i hvert fald både frihedsgudinden og alle de største bygninger fra New York. Men nej, velkommen til Las Vegas, byen som også vil kunne tilbyde de største seværdigheder fra rundt om i verden og derfor bygger GIGA hoteller(har aldrig set noget lignende), der er kopier af vidundere fra rundt om i verden.
Her er et billede fra gadeplan, som måske kan give et indtryk af, hvor stort alt er i Vegas.


Det var så vildt at komme til Las Vegas, og vi har oplevet så meget, som jeg gerne vil fortælle om og vise billeder af, men jeg vil vente et par dage, til jeg forhåbentlig er på et hurtigere internet. For efter at have været uden internet i næsten en uge, er vi kommet til et sted, hvor det er så langsom, at jeg har været halvanden time om at ligge disse billeder op, så resten følger senere...

3 kommentarer:

Faster Kirsten sagde ...

Hei Phia og Jesper.
Det bliver også en "kæmpe" oplevelse for os. Håber nu at du er ved at overtage din lejlighed og alting er ok. Sol og regn - det sædvanlige sommervejr herhjemme.
Teaterfore

Sophia sagde ...

Hej Faster,
Jeg glæder mig allerede til I kommer herover og besøger mig. Har allerede fundet ting, som jeg tror I vil synes er sjovt at se :o)
Krydser fingre for, at I allesammen snart får noget bedre vejr hjemme i Danmark.

Søster Stina sagde ...

Hej Fia og Jesper. Sejt med alle billederne!! Cool lille flyvetur I lige var ude på der, dejligt med en masse oplevelser! Har hørt en lille fugl synge om at du har fået din lejlighed - tillykke! Jeg glæder mig også meget til at besøge dig i november. Kæmpe knus Stina